tiistai 11. elokuuta 2009

Spanish english philosophy class, here I come!

Eka koulupäivä on siis nyt takana ja tää päivä on ollu nii tapahtumarikas, et mä en ees tiiä mistä alottas kertomisen... Lähettiin Trinen kanssa bussilla kouluun joskus 7.30 ja koululla oltiin kaheksalta, vaikka koulu alko varsinaisesti Trinellä ysiltä ja mulla puol kymmeneltä. Koululla me sit mentiin juttelee jonku Claussin kanssa, joka on meijän koulun vaihtareitten ohjaaja eli tänä vuonna vaan mun ohjaaja (viime vuonna vaihtareita oli tuolla 5 tai 6!!). Juteltiin siinä sit mun kiinnostuksista yms, ja se lupas selvittää, mille luokalle mä meen. Sit me lähettiin Trinen kanssa saliin kuuntelee jottain tervetulo-puhetta, laulettiin Tanskan kansallislaulua (hitto et ne laulaa sitä paljo ja niiiin ylpeenä!) ja sit mä jäin oottelee sitä Claussia, nähtiin sen kanssa uusiks 9.49 ja siihen mennessä se oli selvittäny mun luokan..

Mä meen luokalle 2a, ja siinä painotetaan espanjaa, englantia ja filosofiaa. Mä jouduin sille luokalle, vaikka en ees puhuu espanjaa, koska se oli pienin luokka ja muualla ei ollu tilaa.. Kymmeneltä mä lähin kottiin ja vaikka koko matkaan menee bussien vaihtojen ja kävelymatkojenki kanssa joku puol tuntia nii mulla kesti melkein kaks tuntia, koska eksyin kaks kertaa:--D Eka en löytäny koulusta oikeeta pysäkkiä, sit jotenki löysin oikeen bussin, jonka jälkeen pääsin seuraavalle pysäkille, oottelin bussia ehkä puol tuntia, autoin jonku sokeen tanskaa puhuvan vanhuksen oikeeseen bussiin ja sit taas pääsin jatkaa matkaa.. Tottakai päivän teemaan sopi, et mä hurautuin suoraan tän kaupungin toiseen päähän ja menin melkein Hinnerupiin asti. Siellä sit tajusin jäädä kyydistä ja lähin kävelee kottiin, puhuen samalla Kirstenin kanssa puhelimessa ja siellä oli onneks joku tanskalainen mies nii se selitti Kirstenille, missä mä oon ja ne neuvo mut sit tänne. Vähä oli vaikeuksia löytää oikee talo mut täällä mä taas oon, yhtenä kappaleena:)

Huomenna koulua on 8-13.30, englantia, historiaa ja matikkaa, aamuun mennessä mulle on kuulema etitty kaks tukihenkilöö mun luokalta ja muutenki järkätty asiat kuntoon. Sitä ootellessa!

1 kommentti:

  1. oii! minä oisin ainaki tyytyväinen tollaseen luokkaan :) tosin filosofia ja enkku ehh.. mut espanja! se on iha helppoa ainaki aluks ja varmasti ranskan taidoillas pärjäät;) ja tost kansallislaulust tuli mielee et suomessa koulussa ku on ollu noit lipunnostojuttuja itsenäisyyspäivänä nii aika "innokkaasti" kaikki on lauleskellu :D:D

    VastaaPoista