keskiviikko 5. elokuuta 2009

De bedste tider - er måltiderne

Ensinnäki, sori, et mä en oo kirjottanu tänne, meillä on ollu koko ajan hirveesti tekemistä ja mä oon päässy koneelle iltasin vasta joskus ysin jälkeen ja sit mä oon jutellu yleensä Skypessä äitin ja iskän kanssa, ja jos en oo jutellu nii mä en oo vaan kerenny kirjottaa, koska pittää rueta nukkumaan.

Mut asiaan. Meillä oli tänään retki Odenseen ja siellä oli oikeesti kivaa 8) Mentiin sinne junalla ja ekana me otettiin siellä kuvia, minkä jälkeen kateltiin paikkoja ja mentiin H.C Andersenin synnyinpaikassa käymään eli nykyään se on vissiin museo? Me ei käyty siellä sisällä, koska ei ollu aikaa mut me syötiin siellä pihalla ja se oli tosi ihana piha (mä laitan kuvia, ku meen hosteille, en jaksa nyt tapella kameran kanssa) ja sit siellä oli The Fairytale niminen näytelmä vähän ajan päästä. Siinä esiteltiin H.C Andersenin kirjottamia tarinoita ja se esitys oli tosi hieno! Mä oon lukenu varmaan kaikki ne tarinat nii oli tosi helppo seurata sitä mut musta tuntuu, et suurin osa oli iha pihalla, eivätkä ees tajunnu, kuka H.C Andersen on.. :D

Ton näytelmän jälkeen me mentiin takas Odensen keskustaan ja meillä oli vapaa-aikaa mut ennenku päästiin lähtemään sieltä talolta nii Rasmuksella (yks ohjaajista, ei se sama YFU:n tyyppi, mistä selitin aiemmin) oli meille asiaa. Yks saksalaisista leiriläisistä, Ferdnand, joutu sairaalaan. Sitä pisti ampiainen eikä se tienny olevansa allerginen niille, joten sille tuli kauheesti rakkuloita ympäri naamaa ja kehoo. Ne meni käymään jonku ohjaajan kanssa apteekissa sen jälkeen ja ne käski soittaa ambulanssin, eli nyt se on siellä. Aluks me luultiin, et se joutuu lähtemään kotiin tänään (Rasmus sano) mut se kuulema joutuu vaan olemaan yön yli sairaalassa ja sit se pääsee tänne takas.
(Mä olin sen vieressä, ku se ampiainen pisti sitä, näin ku ne yritti vissiin ottaa sitä piikkiä pois sen kädestä, ei ollu kaunis näky mut en mä sillon sitä kunnolla tajunnu)

Siellä Odensessa meillä oli sit kaks ja puol tuntia aikaa pyöriä ja mä olin siellä Konomin kanssa. Me vaan pyörittiin siellä täällä, syötiin välillä jätskit ja jatkettiin kiertelyä. Joku ukko tuli kans selittää mulle tanskaa eikä se tajunnu, ku mä sanoin tanskaks (!), et mä en tajua sitä!

Yks meijän ohjaajista puhuu mulle nykyään koko ajan tanskaa, koska mä sanoin, et mä osaan ruotsia nii mä puhun sille sit jottain ruotsi/tanska sekotusta ja me ymmärretään toisiamme hyvin:'D

Tässä kaikki tältä erää, kohta me meillä alkaa grilli-ilta eli ei oo kauheesti aikaa nyt kirjotella taaskaan.. :D

Ps. Meillä oli tosi "tyylikkäät" YFU Danmark paidat päällä tänään Odensessa, ei ollu kivaa.
Pss. Otsikko: Paras aika - meidän ruoka aika. Tanskalainen ruoka on hyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti