lauantai 29. elokuuta 2009

Kuukausi takana

Otsikon mukaisesti, täällä Tanskan maalla on nyt tullu tallusteltua kuukauden verran. Ens viikolla alkaaki sit "ongelmat"; Jan tulee lauantaina Jenkkilästä kotiin ja sillon on viimenen päivä, ku tässä talossa puhutaan englantia. Voi olla, et mun suunnalla menee suu iha kiinni hetkeks sen jälkeen, tuskin saan aluks sanottua mitään.. Mut oon mä sentään ruennu tota mongerrusta jo jonku verran tajuamaan, mut vaan, jos mulle puhutaan hitaasti, mitä nää ei todellakaan tee. Kyllä noi on sanonu, et ne yrittää sit puhua hitaammin, et mäki tajuan jotain mut joo-o, saa nähä mitä siitä tulee:D

Kirsten kyseli tänään, et haluunko mä mennä maanantaina ollenkaan kouluun. Ois tehny toisaalta mieli sanoo, et en varmasti mee, jos saan kerta jäädä tänne mut sit mä aattelin, et noi pitää mua varmaan kauheen laiskana, jos en mee.. Sanoin sit, et mä mietin asiaa mut kyllä musta tuntuu, et mä jään kotiin, koska mikä idea mun on mennä sinne maanantaina, jos mä vaihan koulua seuraavana päivänä? Tai oikeestaan, me mietittiin, et meen uuteen kouluun varmaanki keskiviikkona, koska maanantaina käydään siellä ja tiistaina sit pitää raahata kirjoja tonne vanhalle koululle takas ja kaikkee tämmöstä kivaa. Ei olla myöskään vielä ilmotettu sinne, et mä vaihan koulua, toivottavasti Kirsten soittaa sinne koululle enkä mä joudu ite selittämään asiaa..

Ens viikolla on myös tiedossa vierailu Danielan, sen chileläisen vaihtarin, luona. Ne oli Trinen kanssa jutellu ja se oli sit kuttunu meijät kummatki sinne, katotaan ilmeisesti ku elokuva ja syödään kaikkee kivaa. Muuten tosi kiva mennä tonne, kiva nähä Danielaa mut ku ne kumpiki puhuu espanjaa nii mua vähä hirvittää, et mä istun hiljaa ja kuuntelen, ku nää pälättää espanjaks iha onnesta soikeena.. Pitää sanoo kyllä etukäteen kummallekki, et musta ei oo kivaa, jos ne juttelee silleen, et mä en tajua muuta ku korkeintaan sanan "si" :--)

Muuta sanottavaa mulla ei tällä hetkellä taida olla mut hehkutan nyt tännekki; kävin tänään kattomassa, paljoko mä painan, aattelin tehä siitä tavan, et aina ku tulee kuukaus lisää täällä oltua nii katon paljoko on painoo ja tällä hetkellä multa on lähteny painoo 6 kiloo pois, et se niistä perinteisistä vaihtarikiloista... ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti