tiistai 4. elokuuta 2009

Rødgrød med Fløde


On muuten vaikee lause, ollaan harjoteltu tota varmaan joka päivä enkä mä vieläkään tiiä, mitä toi on suomeks. Sen tiiän, et se on jotain jälkiruokaa, mitä me syödään huomenna mut en tiiä, et mitä...

Mitäs me ollaankaan tehty.. Tänään me lähettiin jo joskus yheksän maissa koululle ja oltiin siellä melkein kolmeen asti päivällä, opeteltiin koko ajan tanskaa. Mulle iski siellä angstihetki, rupes ärsyttämään koko paikka, vaikka aiemmin mä olin ihan "jee kouluun, mä haluun opiskella!!" mut kaikki on taas hyvin, aamut on pahimpia. Meille on myös opetettu nii sanotusti tosi tärkeitä juttuja tänään erilaisten pelien muodossa.

Eka "peli" oli nimeltään Mars fra Denmark, eli joku YFU:n tyyppi tuli tänne ja pukeutu ufoks. Sit meijän piti yrittää opettaa se istumaan pöydän ääreen, syömään ja juomaan ja siivoomaan jälkeensä ja se ei ymmärtäny olevinaan mitään. Opetus tossa siis oli, et me kaikki ollaan nyt samassa tilanteessa ku se "ufo", eli muut antaa meille outoja ohjeita vieraalla kielellä ja me ei tajuta mitään mut meijän pitää vaan yrittää, yrittää ja yrittää ja vaikka epäonnistus, pitää silti vaan yrittää eikä saa luovuttaa. Se oli oikeesti tärkee opetus, meille kaikille.

Sit käytiin syömässä taas tosi "ihanassa" paikassa. Käytiin siellä eilenki, en tainnu kirjottaa siitä paikasta tänne vielä. Eli, me saatiin raakaa lihaa syötäväks<3>

(Jatkan huomenna, nyt tuli ohjaaja valittamaan, et kone kiinni :( Huomenna kirjotan kans Odensen retkestä, mikä me tehään huomenna!!)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti