keskiviikko 12. elokuuta 2009

Miten ois luokan vaihto?


Olin nyt sit ekaa kertaa koulussa iha kunnolla ja oli tää päivä ihan ookoo mut väsyttää vaan tosi, kuulin liian paljo tanskaa yhtä kyytiä.. Englannin tunnit oli parhaat, koska se ope puhu melkein koko ajan englantia nii mäki sit tajusin:--) Ja totesin samalla myös, et tanskalaiset ei tosiaankaan oo mitään englannin ihmelapsia, niinku kirjotin kai tänne joskus aiemminki..

Historian tunnilla alko sit ongelmat.. Mä en tajunnu mittään, mitä se ope puhu ja sit jossain vaiheessa se kysy, et keltä puuttuu kirjat ja toi sit niitä varastosta. Mäki tottakai viittasin mut meijän ope oli fiksu ja ei tuonu sitä, koska "you don't understand it, you don't need it!" Ei hemmetti, mä haluun tehä samat jutut mitkä muutki! Sit ku ne muut rupes lukee jottain kappaletta nii se ope tuli selittää mulle, et osa mun luokkalaisista tytöistä oli valittanu, et mä en joudu tekemään mitään(?!). Herranjumala, miten mä mitään voin tehä, jos en osaa enkä ymmärrä tanskaa ja mä oisin halunnu sen kirjan mut ope ei antanu!

No mut, sit väliin hyviäki puolia... Mä olin koko päivän mun luokkalaisten Karinin, Amandan ja Cecilian kanssa ja kävi siinä välillä muitaki mulle esittäytymässä, yks niistä tuli sit kans juttelee mulle koulun jälkeenki, ku oottelin Trinee, et en mä ihan ilmaa oo kaikille.

Sit taas huonoja puolia: Mä kiinnitin heti aamulla huomiota, et mun luokkalaiset oli iha viimesen päälle pukeutuneita ja laittautuneita ja niiin pissiksen näkösiä ja olosia, ku vaan voi olla mut annoin sen asian sit olla ja aattelin, et ei ne oo nii pahoja miltä vaikuttaa.. Tanskan tunnilla meillä oli sit joku media juttu ja yhessä tehtävässä kysyttiin, et paljo on tällä viikolla käytetty rahaa nii yks vaan iha pakkona, et 500 kruunua.. (vai olikoha se sittenki 5000... Ne puhu tanskaa nii en oo varma)

Myöhemmin sit tietty lähettiin Trinen kanssa kotiin ja bussipysäkillä oli joku Trinen kaveri. Ne jutteli jotain ja niille tuli kans puheeks mun luokka.. Se tyttö ku kuuli millä luokalla mä oon ja Trinellekki selvis se siinä vaiheessa vasta nii nää oli ihan järkyttyneitä ja niitten kävi mua sääliks, ja myöhemmin ku käveltiin bussipysäkiltä kotiin päin, Trine sano, et jos siellä on ihan hirveetä nii Jan tulee käymään koululla ja mun luokka vaihetaan. Pitää nyt sit kattoo, miten noitten kanssa menee..

3 kommenttia:

  1. On sullakin ollut päivä. Aika ikävää, että tyypit valittaa. :S No jospa se siitä, jospa se siitä. Tsemppiä vain ja eteenpäin.

    VastaaPoista
  2. Huhhuh jos on käyttäny 5000 kruunuu ku sehä ois suunnillee 500 euroo sitte :O VIIKOSSA? Huhhuh... Toivottavasti se oli se 500 kruunua :D

    Joo, tsemppiä!

    VastaaPoista
  3. Hei tsemppiä oikein kunnolla nyt! Onpa hauskaa lukea sun tarinoita sieltä Tanskasta. :)

    VastaaPoista