sunnuntai 7. kesäkuuta 2009

Tuliaiskriiseilyt on pikkuhiljaa historiaa!

Voi että on tyytyväinen olo, ku vihdoinki alkaa olla tuliaiset kasassa, ainaki ajatustasolla, en mä oo todellakaan kaikkee vielä toteuttanu tai hankkinu mut enää ei oo mitään sellasta suurta stressiä siitä, et en tietäis mitä mä sinne Tanskaan oikein vien hosteille. Mun oikeestaan piti kirjottaa jo eilen näistä uusimmista tuliaissuunnitelmista mut jotenki se sit jäi, ku tulin kotiin aika myöhään ja sen jälkeen oli nii puolkuollu ja nälkänen olo, et ei kauheena jaksanu kirjotella (ihan vaan olin ostoksilla äitin kanssa:D)

Käytiin siis eilen äitin kanssa Iisalmessa ostoksilla (oikeestaan myös mummo oli mukana) ja käytiin sit huvikseen pyörähtämässä Suomalaisessa kirjakaupassa. Sieltä mä bongasin ihan ensimmäisenä sellasen mustan, paksun ja leveen "vihkon", jossa on vielä kaiken lisäks ihanan paksut sivut. Mä halusin ihan välttämättä ostaa sen ja sen mä myös sitten ostin, koska siitä tulee se leikekirja. Suunnitelmat kuitenki sen leikekirjan suhteen muuttui, koska seuraavaks mä kattelin kirjoja huvikseen (matkailuaiheisia) ja sieltä mä tein oikeen löydön; kirja Pohjois-Savosta! Se oli ihan älyttömän hieno, siinä oli kaikkee mahollista ja mahotonta esitelty Pohjois-Savosta, paljo hienoja kuvia eikä tekstiä ollu paljo. Kaiken kruunas se, et tekstit oli suomeks, englanniks, ranskaks ja venäjäks :D Mä en kuitenkaan ostanu sitä kirjaa vielä mutta todellaki käyn ostamassa sen myöhemmin!
Koska siitä leikekirjasta alunperin piti tulla lähinnä sellanen Suomi - esittelyjuttu ja nyt löytyki tuo Pohjois-Savo kirja + mä ostin viime viikonloppuna Roman Schatzin From Finland, With Love - kirjan, on varmaan sanomattaki selvää, et myös sen leikekirjan suunnitelma muuttui. Uus, entistä parempi suunnitelma onkin tämä: Mä teen siitä leikekirjasta sellasen vähä henkilökohtasemman, kerron toki Suomesta ja näin mut enemmän omasta näkökulmasta, kerron sellasia omia juttuja, itestäni, kavereista, perheestä jne. Alunperin aattelin, et se leikekirja tulee valmiiks täällä Suomessa mut nyt mä sit kans päätin, et mä otan sen leikekirjan mukaan ja jatkan sitä Tanskassa, kirjottelen sinne mun vaihtarielämästä, liimailen kuvia jne, ja annan sen leikekirjan valmiina niille läksiäislahjaks, ku mä lähen takas Suomeen.

Jotta koko tuliaishomma ei menis ihan kirjapainotteiseks nii mä ostan myös pari Muumirasiaa (en muista oonko tänne kirjottanu niistä), löysin niitäki Suomalaisesta kirjakaupasta, vaikka eka oisin tilannu ne muualta ja sit niihin laitan pari Fazerin suklaalevyä sekä tottakai salmiakkia :--D Saa nähä mitä ne tykkää varsinki salmiakista!

Nyt on pakko mennä vähä siivoomaan huonetta, koska mummo ja serkku tulee kait tänne jossain vaiheessa ja mun huone näyttää siltä, ku täällä ois räjähtäny pommi. Pitäis kans pukee jotain vähä järkevämpää päälle ja hiuksetki vois laittaa vähä siistimmin.. Nyt oon muuten pitkästä aikaa taas tyytyväinen mun hiuksiin, äiti suostu vihdoinki eilen värjäämään ne mustaks!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti