lauantai 20. kesäkuuta 2009

Mielenkiintoinen päivä tänään

Äiti ja iskä soitteli tossa joskus puolen päivän aikoihin, et haittaisko mua, jos ne jäiski sinne mökille vielä toiseks yöks. Mua ei tietenkään haitannu, päinvastoin, mä olin oikein tyytyväinen tilanteeseen, koska saan olla täällä vielä toisenki yön yksin. Eilinenki meni hyvin, mä olin koneella, luin, kattelin telkkaria ja herkuttelin, oli oikeesti hauskaa. Tein sit tossa itelleni ruokaa ja sit vielä leivoin mokkapaloja, koska viimeks ne epäonnistu tosi pahasti ja on siitä asti tehny mieli kunnon mokkapaloja ja nyt mä niitä sit sain. Niistäki tuli tosi hyviä.

Sit tossa pari tuntia sitten alko tapahtua. Meillä on tossa naapurissa tosi ärsyttävä ihminen, sillä on inhottava tapa juopotella aina sillon tällön ja jos se juo, nii sit se tulee yleensä pyörimään meijän pihassa ja soittelee ovikelloo. Toi meijän saksanpaimenkoira sit rupee yleensä haukkumaan ihan hulluna sen häkissä pihalla, jos joku kävelee tossa tiellä ja sit kolmen maissa se rupes taas haukkumaan hirveesti. Mä tietysti kurkin ikkunoista, et mikä sillä siellä oikein on ja tuijottelin sit äitin ja iskän makuuhuoneen ikkunasta pihalle. Mä tuijotin ihan ajatuksissani metsään päin (sellanen ihan pieni, sen läpiki näkee tielle), siinä menee sellanen polku ja mä aattelin, et ei siellä ketään oo sittenkään. No, kohta sit mä tajusin, et siinä polulle hoipertelee joku mies viinapullon kanssa ja mä säikähin ihan hulluna, koska mä en oo nähny sitä naapuria kunnolla aikoihin (aina jostain kauempaa, takaa päin tai jotenki muuten) nii en tunnistanu sitä. Soitin sit ekana mummolaan ja sit heti perään äitille, ja hönötin jossain nurkassa, ettei se ukko nää mua. Ukki oli sit tulossa käymään täällä mut se ukko kerkes lähtee, joten ukki ei tullukkaan. Tilanne oli ohi yhtä nopeesti ku se alkoki ja kaikki oli hyvin muuten, paitsi et se ukko oli menny meijän pihan poikki takas tielle ja meni vissiin meijän toisen naapurin luokse.

Mä kyttäsin ikkunasta aina välillä, et tuleeko se takas mut ei sitä näkyny. Sit meni ehkä joku vartti ja koira rupes haukkumaan taas. Mä menin kattomaan taas ikkunasta, tällä kertaa olohuoneesta, koska sen toisen naapurin talo näkyy sieltä ikkunasta. Siellähän se meijän naapuri taas hortoili, ryypiskeli pullostaan ja käveli meijän pihaan päin. Mä soitin taas mummolaan ja ne oli onneks huomannu sen kans, ja vaikka niiltä meille on vaan muutama sata metri nii ukki tuli silti autolla tänne, et kerkeis nopeemmin. Siinä vaiheessa ku ukki tuli, sitä ukkoo ei taas näkyny missään ja me tossa etupihalla vähä aikaa kateltiin, et näkyykö sitä. Ukki oli lähössä jo takasin kotiinsa, istu autossa ja oli kääntäny auton, mäki olin tullu sisälle ja sit ukki lähtiki autostaan muualle. Mä menin sit toiselle ikkunalle kattomaan, sieltä näkee takapihalle ja siellähän se ukko sit oli, mölis jotain koiran häkin eessä. Ukki sai sen sieltä pois ja ne jäi sit melkeimpä mun huoneen ikkunan eteen juttelemaan, ukki yritti saada sen lähtemään, mut se ukko vaan selitti jotain ihan hulluna koko ajan ja lopulta ukki sit sano, et se vie sen kotiin autolla (ja sinnehän siis on vaan muutama metri). Mä olin tota tilannetta selittäny puhelimessa äitille ja sit ku ukki lähti sen ukon kanssa nii mä lopetin sen puhelun.

Tosta meni vähä aikaa eteenpäin nii iskä soitti, et se oli soittanu poliiseille (tämmösen välitietona, et me ollaan soitettu saman ukon takia ja samasta syystä ennenki poliiseille eli tapaus on niille tuttu). Poliisit sit sano, et jos se tulee vielä tän illan aikana meijän pihan puolelle nii mun pitää soittaa suoraan hätäkeskukseen ja kertoo vaan mun nimi (ottivat vissiin ylös?) nii ne tulee paikalle heti ja hakee sen ukon mukaansa. Ne poliisit kans vissiin on tässä jossain lähellä pyörimässä nii ne saattaa tulla jossain vaiheessa käymään täällä muutenki.

Nyt mä sit vaan oottelen et tuleeko se taas pyörimään tohon. Toivottavasti ei tuu ja toivottavasti se sammu kotiinsa, ku ukki vei sen sinne ja mä saan olla loppuillan rauhassa. Mitään hätää mulla siis ei todellakaan oo, eihän se tänne pääse sisälle ja en mä sitä pelkää mut mä vaan säikähän aina ekan kerran, ku se tulee tohon, sen jälkeen rupee lähinnä ärsyttämään..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti