sunnuntai 7. kesäkuuta 2009

Nyt on vihdoin koulu tiedossa


Tänään sit tuleeki kaks postausta, jos oisin aamulla tienny, et tänään tulee kirjotettua toisenki kerran nii oisin ehkä kirjottanu suosiolla samaan viestiin kaikki kerralla.. :D

Mutta niin siis, juttelin tänään taas Trinen kanssa mesessä ja sit se sano yhtäkkiä, et mun koulu on muuten nyt selvinny. Koulun nimi on siis Risskov Gymnasium ja se on ilmeisesti lähellä Århusia, ja sieltä mun hostien luota sinne on joku 13 kilometrin matka, jonka mä kuljen aamusin bussilla (jäi vähä epäselväks, et pääsenkö mä sit kyydillä sieltä pois?)
Tutkin vähä niitä koulun sivuja ja kyselin kans aika paljo Trineltä, koska en tajunnu kaikkee sitä selostusta, koska se oli tottakai tanskaks kirjotettu. Siellä on neljä eripainotteista linjaa, niinku ilmeisesti jokasessa Tanskan lukiossa, ja ne linjat (suluissa olevat on sellaset aineet, mitä erityisesti painotetaan, toki niissä on muutaki) on; luonnontieteet (matematiikka, fysiikka, kemia, bilsa), the society (historia, psykologia, joku the society, en tiiä?), arts (kuvis, musiikki, näyttely) ja kielet (englanti, ranska, saksa, espanja)
Trine ei osannu sanoo tosta mun tulevasta linjasta mut se ilmeisesti päätetään vasta sitten, ku mulla alkaa koulu ja käyn juttelemassa sen koulun rehtorin kanssa, ja ilmeisesti se linja päätetään sillä perusteella, et miten mulla on Suomessa aineet menny eli niitten perusteella mä päätysin tolle the society linjalle.

Trine kans sano, et se oli alunperin menossa sen vaihtovuoden jälkeen eri lukioon mun kanssa mut ne kuulema yrittää vaihtaa Trinen samaan lukioon mun kanssa, ettei mun tartteis yksin kulkee sinne ja ois muutenki ees joku tuttu siellä. Samalle luokalle me ei päädyttäs kuulema mut kyllä seki helpottas kummasti, jos Trine ois samassa koulussa. Ne mun hostvanhemmat soittaa sinne koululle huomenna, et Trine varmaan sit kertoo, mitä ne sieltä sano.

Sit tää mun toinen ilon aihe: mä päätin vihdoinki lisätä ne mun vanhemmatki hostsisarukset, Jacobin ja Annen, Facebookissa mun kaverilistalle. Jacob oli jo hyväksyny sen mun kaveripyynnön ja mun ilme oli varmaan näkemisen arvonen, ku sähköpostissa näky, et se on myös kirjottanu mulle siellä viestin. Näköjään se päätti heti koetella mua tanskan kanssa;

Hej Jenni.
Vi ser frem til at møde dig og at du skal være en del af vores lille familie.
Venlig Hilsen Jacob


Mä kyllä ymmärrän ton mut ongelman nimi on se, et mä en osaa vastata tanskaks! En mä oo kyllä vielä ees kokeillu mut en mä todellakaan osaa nii paljo tanskaa, et saisin muodostettua järkevän lauseen.. :D Päätin jättää ton vastaamisen suosiolla huomiselle, koska tänään multa ei meinannu onnistua ees englanti Trinen kanssa, en haluu ees kuvitella, mitä se tanskan kirjottaminen sit ois..
Mut tosi mukava, et se heti kirjotti mulle ekana, ettei tarvinnu ite olla selostamassa, et kuka oon ja miks lisäsin sen :--D

(Nii ja suomekshan toi on jotain sinne päin, et ne oottelee mun sinne tulemista ja sitä, et musta tulee osa niitten pientä perhettä :'))

Tällästä tänään, toivottavasti tulee huomenna lisää tietoo, miten se Trinen kouluhomma menee. (Tanskassa muuten ei oo vielä alkanu kesäloma!!:'D)

2 kommenttia:

  1. Tanskassakin näköjään nää koulujen loppumiset on vähä jäljessä ihan kuin Saksassa :D Meille tuleva vaihtari (Leonie 16v.) sano, että niillä alkaa loma vasta 13.7 ja niiden loma kestää tavallisesti 6 viikkoa. Tänä kesänä sen loma kestää vain vaivaset 3 viikkoa kun se jo pääsee tänne meidän kouluun. Mahtaa ehkä tuntua aika haastavalta kun lähes heti taas kouluun ja vaikeampaan koulujärjestelmään (unohtamatta uutta kieltä). Ite se kuitenki sano, että se ei haittaa, koska sitte kun se lähtee kotiin niin sen kesäloma kestää 9 viikkoa. Mä ite en ehkä osais iloita tommosesta asiasta yhtä paljon :D

    VastaaPoista
  2. Herranjestas, 9 viikkoo??:Dd On toi sen tänki vuoden kesäloma aika poikkeuksellinen mut toi 9 viikkoo on jo aika paha, mä ainaki kyllästysin varmaan jossain vaiheessa, jos ois lomaa noin pitkään, musta tuntuu nyt jo kuukauden jälkeen, et ei oo mitään tekemistä:'D

    VastaaPoista