keskiviikko 24. kesäkuuta 2009

37 päivää enää!

Kauheeta oikeesti, vastahan mä täytin vaihto-oppilashakemuksia ja nyt siihen lähtöön onki enää muutama päivä päälle kuukausi! Ihan kauheen nopeesti on menny aika ja varmaan menee vielä nopeemmin toi vika kuukausi, on nii kauheesti kaikkee tekemistä, mä en tajuu, miten mä saan kaiken ees ajoissa tehtyä.. Pittäis ilmotella sinne sun tänne (postiin ja/tai kelalle/maistraattiin, en ees muista enää?), et minne mä oon lähössä, pittäis käydä vaatteita ja tavaroita läpi, et mitä otan mukaan ja mitä heitän menemään, pittäis hommata tuliaiset, pittäis ostaa matkalaukku..

Juteltiin muistaakseni sunnuntaina taas Trinen kanssa, se jopa alotti nyt juttelun. Mulla on mesessä henk. kohtasena viestinä et "37 päivää" (sillon oli tietysti eri määrä päiviä) ja sit tää vaan yhtäkkiä moikkas ja kirjottaa "do you arrive to denmark in *päivät* days?". Tuli sit samalla selvyys siihen, et Trine tulee ens viikolla kotiin, herranjestas oikeesti! Siitä lähtien ku sain tietää tosta hostperheestä nii se Trinen paluu on ollu koko ajan vaan silleen "joo se tulee sit heinäkuussa" nii nyt se onki sit jo ens viikolla. Ja aiemmin kans tuli aateltua, et mun lähtöön on kauheen kauan, ku Trineki kerkee olla melkein kuukauden Tanskassa ennenku mä tuun sinne ja nyt siihen Trinen tulemiseen on nii kauheen vähä aikaa eli siitäki voi taas aatella, et mäki meen sinne "ihan kohta" :--D

Siinä keskustelun lomassa mulla sit taas välähti tosi loistavasti. Juteltiin jotain, en muista mitä, ja sit Trine kysy, et "do you allready know any danish?". Mä sit mietin et ahaa, siis puhunko mä vielä yhtään tanskaa ja rupeen kirjottamaan vastausta mut katon sitä kysymystä samalla ja sit pyyhin vastauksen pois, uus ajatus mielessä. Hoin vaan päässä, et do you know any danish, ja jotenki sit aattelin, et se vois olla kans "tunnetko yhtään tanskalaista". No ei siinä mitään, mä sit fiksuna tyttönä kysyin Trineltä, et kumpaa se tarkottaa, sai varmaan päivän naurut :--) Pistän ton mun mokailun sen piikkiin, et kello oli jo ties mitä, väsytti ja ajatus ei kulkenu.

Äiti kans soitteli YFU:lle tänään jotain niitä vakuutusjuttuja, ku ne lähetti mulle ne vakuutuslaput taas, vaikka ollaan sanottu, et mulla on jo oma vakuutus, en tarvii toista. Samalla se kyseli jotain siitä Tanskaan lähdöstä, nii varmistu nyt seki, et joku on Helsinki-Vantaan kentällä laittamassa mut koneeseen ja sit Kööpenhamissa joku oottaa mua siellä. Harmi vaan, et mun pitää seikkailla koneesta itsekseen sen verran, et meen hakemaan mun laukut ja sit etin sen YFU:n edustajan.. Saa nähä mitä siitäki tulee (=ei mittään).

Siellä Tanskassaha sit on se leiri ihan ensimmäisenä nii äiti kysy kans siitä, et millä sieltä Kööpenhaminasta meen hostien luokse. Siitä ne ei vielä tienny, kuulema joko joku YFU:n edustaja vie mut juna- tai bussiasemalle, tökkää mut joko junaan tai bussiin ja toivottaa hauskaa matkaa toiselle puolelle Tanskaa ja hostit on sit toisessa päässä vastassa tai vaihtoehtosesti hostit hakee mut sieltä leiripaikalta. Mä tosiaan toivon, et hostit hakee mut sieltä, ei oikein houkuta matkustaa heti ekoina päivinä sellasta kolmee ja puolta sataa kilometriä yksin junalla tai bussilla.. Saa nyt nähä senki sit, pittää kysellä hosteilta jossain vaiheessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti