keskiviikko 2. syyskuuta 2009

Jeg kan godt lide min ny skole<3

Mun uus koulu ja varsinki mun uudet luokkalaiset on iha mahtavia, ei kyllä kaduta yhtään, et päätettiin vaihtaa mut toiseen kouluun. Eilen menin meijän naapurin kyydillä kouluun (19-vuotias poika Kristian ja sen tyttöystävä, jonka nimee mä en muista) ja mun oli puhe mennä kansliaan oottamaan, et opo kerkee tulla juttelemaan mun kanssa. Kristian ja se tyttö oikein vievät mut sinne kansliaan ja jäivät vielä oottelemaanki, et joku tulee varmasti hakemaan mut sieltä ja sit ku se opo tuli ja nää oli lähössä nii ne selvästi vielä jutteli musta jotain, kuulu aina välillä "Jenni.. finsk.... snakker... finsk..." ja mä sit kysyin, et mitä ne puhuu nii ne halus, et mä sanoin jotain suomeks ja kun mä kysyin, et kuten mitä nii nää oli vähä aikaa hiljaa ja sit "I have a dog" :--D Sai neki päivän riemut siitä.

Opon kanssa sit kierreltiin ympäri sitä koulua, se esitteli mulle kaikki paikat ja vaikka se vaikuttiki aluks tosi isolta nii ei se sit loppujen lopuks ees ollu nii iso. Ehkä tunnin kiertelyn ja juttelun jälkeen me mentiin ekan kerran käymään mun luokassa mut sillon ne ei kaikki vielä ollu siellä nii me jatkettiin kiertelyä ja siinä välissä sit kans törmättiin yhteen muista vaihtareista, en muista sen tytön nimee, mut se on kans kakkosella ja se on USAsta kotosin (meijän koulussa on siis kolme vaihtaria, kaks USAsta ja yks Italiasta, kaikki tyttöjä). Se oli ihan mukava ja melkein heti ton jälkeen me päästiinki sit sinne luokkaan, ja mut esiteltiin muille. Kaikki vaikutti jo sillon mukavilta, opeki puhu mulle englanniks ja sit ku mä menin mun paikalle istumaan nii kaikki jatko mulle juttelua, kyseli multa kaikenlaista ja sit esittelivät ittensä.

Ruokavälkällä meitä oli paikka ainaki joku 10 tyttöö, syötiin pihalla ja ne jutteli melkein koko sen puol tuntia (!) mun kanssa englanniks. Ne esitteli ittensä uuteen kertaan ja tällä kertaa silleen päin, et muut kerto aina yhestä kerrallaan, sai kyllä kuulla aika mielenkiintosia juttuja.. :D Ne kans kerto, et meijän luokka on suunnitellu luokkaretkee Unkariin tai Irlantiin (tai Skotlantiin)! Maata ne ei oo tosiaan vielä päättäny mut lähetään joka tapauksessa huhtikuussa. Tulee varmasti ihan mahtava reissu!

Loppupäivä kulu samoissa merkeissä ja bussiinkaan mä en joutunu yksin vaan Hinnerupiin asti mulla oli seurana Nanna ja Lea eli mulla oli vaan muutama kilsa, jotka piti mennä yksin ja hyvin mä loppujen lopuks sit löysin perillä, luojan kiitos, kyllä ois hävettäny soittaa Kirstenille, et nyt mä oon taas eksyny enkä tiiä missä mä oon..

Tää päivä oli kyllä varmaan vielä mukavampi ku eilen. Meillä on joku tämmönen erikoisviikko koulussa, näitä on muutama vuodessa, ja tän viikon aikana me tutustutaan joka aineessa tarkasta renesanssiin ja tehään tosi paljo ryhmätöitä. Joku oli aina kuttumassa mut mukaan niitten ryhmään, eka menin Lauran mukana ja sit Anne raahas mut seuraavassa tehtävässä mukaan:--D Ekan tunnin jälkeen meillä oli hypäri ja siinä vaiheessa mä olin Annen kanssa, ja sillon meijän seuraan tuli myös Lasse. Ne sit kyseli, et joko mä oon nähny Hadstenin kylän (meijän koulu on Hadstenissa) ja kerta mä en ollu nii nää halus sit lähtee näyttää mulle paikkoja. Siellä oli tosi mukavaa ja ne kumpiki oli tosi mukavia, meillä oli tosi hauskaa ja ne tuntu oikeesti haluuvan jutella mun kanssa ja vielä englanniks. Jotain semmosta ne kans selitti, et ne kaks tykkää tosi paljo englannista ja joskus ne juttelee huvikseen keskenäänki englanniks, et nyt niillä on ainaki siihen hyvä syy!

Sai kyllä tosiaan hieman nauraa niille ja varsinki tässä tilanteessa:
Oltiin menossa takas koululle ja sit meijän piti ylittää yks tie.. Anne totes, et nyt me voidaan mennä tästä, ei sieltä tuu autoja ja ku me oltiin siinä tiellä nii sieltä tuliki outo ja Anne vetäs meijän kaikki kolme takas suojatielle iha järkyttyneenä.
Anne: I allmost killed us! I allmost killed our ex-change student! Oh my god, I'm so bad, I allmost killed you guys!
- Mä ja Lasse nauretaan melkein mahat kippurassa eikä meinattu saada sanottua mitään, Anne vaan hokee tota koko ajan -
Minä: How can you live with that?!
Anne: I know, I'm so bad!

Ton jälkeen meillä oli vielä yks tunti jotain, en oikein tiiä mitä (Anne muuten osti Fazerin karkkeja kaupasta ja sano, et Pandalla on maailman parhaat lakut;)) ja meillä oli taas ryhmätöitä, mä sit olin tällä kertaa Lassen ja Andersin kanssa, ne oikein ite pyys mut niiden mukaan. Oli taas mukavaa ja eipä tuo ihme ollukkaa, ku ne oli nii mukavia ja oli kyllä iha eri meininki, mitä Risskovissa oli kertaakaan:--D Siellä hyvä et pojat ees jutteli (okei, Muhammed jutteli) mut täällä Lasse varsinki hölöttää koko ajan jotain mulle. Se oli ite ollu kesävaihdossa USAssa joku pari vuotta sitten nii kai se selittää, miten hyvä se on englannissa.

Eli joo, tiivistettynä: jeg kan godt lide det<3

4 kommenttia:

  1. Hienoo et uus koulu on parempi kuin edellinen! :)

    VastaaPoista
  2. uuu, vähän hyvä et pääsit parempaa SKOLEEN=)

    VastaaPoista
  3. Oi vähä ihuna blogi! RUpeen lukee tätä ku mua kiinnostais itteeki lähtee jonnekki pohjoismaihi vaihtariks, ja ihanasti kerrot! Ei ole kritiikkiä, mut olis kiva jos laittaisit pari kuvaa siit koulust? 8))

    VastaaPoista
  4. Sofia, suosittelen oikein lämpimästi lähtemään johonki Pohjoismaahan vaihtariks! Itellä ei tietty oo kokemusta ku Tanskasta mut hakuvaihtoehtoina oli myös Ruotsi ja Norja :D
    Mut kiitos kehuista, kiva, et rupeet seuraamaan ja kyllähä mä niitä kuvia voisin ottaa, pitää vaan saada ensin kamera pelittämään, ku nyt on ollu "vähä" ongelmia sen kanssa:'D

    VastaaPoista