maanantai 7. syyskuuta 2009

Flunssaisia terveisiä

Flunssaisia terveisiä tosiaan, mä oon ollu torstaista asti tosi pahassa flunssassa, torstai ja perjantai tais olla pahimmat päivät, nyt tää on ruennu jo helpottamaan. Kiitos flunssan, mä oon missannu mm. Århusissa biletyksen Amandan ja sen kavereitten kanssa sekä lauantaina Hammelissa jonku tapahtuman, jonne olin luvannu mennä Annen ja Lassen kanssa. Viikonloppuna täällä oli iha järkyttävä keli, tuuli tosi paljo, oli kylmä ja sato koko ajan hirveesti nii en viittiny sit mennä leikkimään terveyden kanssa, oisin nyt varmaan jossain keuhkokuumeessa, jossa oisin lähteny viikonloppuna jonnekki. Mut ei voi mitään, Annen kanssa ollaan jo sovittu, et tehään jotain muuta yhessä tässä lähipäivinä, ei vaan tiietä vielä, et mitä ja millon. Kirsten ja Jan lähtee perjantaina jonku niitten kaverin juhliin, se on ollu 25 vuotta samassa työpaikassa nii ne juhlii sit sitä, ja noi on vissiin koko yön poissa, et periaatteessa vois sit kysyy, et haluisko Anne tulla vaikka mun kaveriks tänne, Trineki on iha varmasti jossain.. Pitää miettiä ja kysellä Trineltä sen suunnitelmia.

Tänään mä lähin koulusta jo ekan tunnin jälkeen, koska meijän seuraava tunti oli peruttu, se ois just psykologiaa ollu!:( Jouduin oottelemaan bussia törkeen kauan ja sit se bussikuski vielä ajo kauheen hitaasti, meni melkein tunti tohon matkaan, normaalisti menee joku 25min.. Sit ku kysyin siltä, et meneekö tää Softeniin nii ekana "Soften? Soften... Nej.", mä olin ihan, et nii vissiin varmasti menee ja menin istumaan mut Handelsin asemalla oli pakko käydä varmistamassa siltä ukolta uudestaan, et meneekö vai ei nii sit sano, et menee nii olin vähä, et meneeköhän tää nyt perille vai ei mut täällä ollaan. Nuo bussikuskit on muutenki ärsyttäviä, ne ei tajua englantia eikä tanskaa eikä mitään ja ne on tosi epäystävällisiä (poikkeuksena yks kuski, joka on ollu monena aamuna, se on mukava ja moikkaa aina kaikkia tullessa sekä lähtiessä!)

Aamulla oli tosiaan biologiaa ekana ja siellä meni melkein koko eka tunti luokkaretken suunnitteluun. Ennen sitä ope informoi mulle, et se on käyny tosi monta kertaa mm. Jyväskylässä ja se lupas näyttää joskus kartalta mulle, missä muissa paikoissa se on ollu :D Oli aika hauska yllätys. Sit suunniteltiin sitä retkee, ollaan näillä näkymin lähössä 15. huhtikuuta Budapestiin, Unkariin! Viikko ois tarkotus olla siellä, varmasti on tulossa mukava reissu. Kukaan ei suomentanu mulle mut mä tajusin itekki, ku ope vaan selitti, et meillä on täällä nyt suomalainen ja suomi ja unkariha on sukulaiskieliä nii mä kuulema saatan ymmärtää sitä!! Ei hemmetti oikeesti, jos ne kuvittelee saavansa musta tulkin nii ovat kyllä väärässä:'DD Meijän valmennusleirillä oli kolme unkarilaista ja yks niistä, Julia, oli mun huonekaveri ja vaikka se jutteli joka ilta unkariks sen poikaystävän kanssa nii en mä tajunnu mitään...

Ens viikolla onki jo sit Kööpenhaminaan lähtö, sitä tässä nyt oottelen jo tosi ilosena, ihana nähä muut vaihtarit! Tietysti muutki, mut varsinki Konomi, Tonson ja Wi on kiva nähä :) Tonsonin kanssa mä oon sentään Facebookissa jutellu vähä, mut Konomin ja Win kanssa en ollenkaan nii en tiiä yhtään, miten niillä on oikein menny, joten kiva päästä sit juttelemaan ja vaihtelemaan kuulumisia. Ja muutenki, pääsee vihdoinki kattomaan, millasta se meno Kööpenhaminassa on.

Eipä mulla muuta, tänään vissiin pittäis loppua englannin puhuminen tässä talossa, joten lähipäivinä varmaan luvassa paljo angstaamista, ku en tajua mistään mitään:Ddd

2 kommenttia:

  1. ne bussikuskit on kyl vähä.. ;| siis jopa köpiksen lähellä mikä on varmaa vähä enemmä kaupunkilaistuneempi ja turistimpi paikka!! "how we get to here?" "umumummumumumum" "we don't speak danish" "omomomomomomom" "this place?" "umumomomomommumummumu".. ota siitäki nyt selvää:)
    JA vähä siistii toi luokkaretki, alappas opetella sitä unkariaki;) nii ja ihan jees tosiaan, ku täälläpäin kaukasin luokkaretkikohde on ehkä tampere tms. just ja just:)

    VastaaPoista
  2. No aijaa.... Sit ku yrittää jonku paikan nimenki sanoo ja on olevinaan harjotellu sanomaan sen tosi hyvin nii kattoo sua iha silleen ô____Ô Joku Handels, Hendiiiils tai jotenki tolleen, ihana selittää, mihin on menossa:) Ja ei lol miten mä ostin perjantaina bussikortin, Kirsten kirjotti lapun ja mä tökkäsin sen lapun ja rahat sille kuskille....... :'DDd
    Niimpä! En kyllä opettele, mähä en niitten tulkiks rupee:) Ja joo-o, meki ollaan käyty luokkaretkellä hurjasti just Tampereella asti, ulkomaille ei vissiin saanu ees lähtee?:D

    VastaaPoista