keskiviikko 27. toukokuuta 2009

Oon saanu huomata tässä yhen asian..


... nimittäin joka päivä oppii ihan oikeesti jotain uutta. Viimesen viikon aikana mulla on tullu varmaan joka ikinen päivä hirmu ahaa-elämyksiä eri asioista ja oon hokenu tota "joka päivä oppii jotain uutta" lausetta äitille päivittäin. Eilen ja osittain myös tänään mä opin sen, et mun hostperheenjäsenet ei taida olla mikään englannin kielen ihmelapsia. Juteltiin eilen taas Trinen kanssa Facebookissa (mut sit mä annoin sille mun meseosotteen ja sanoin, et ehkä on helpompi jutella siellä) ja eilen myös hostvanhemmat oli laittanu sähköpostia. Trinen englanti on muuten ihan hyvää mut välillä ne sanat muuttuu ihan oudoiks, esim t:n tai n:n paikalla saattaa olla r tai k. Sit välillä se tunkee kans sekaan espanjaa, koska se on siellä Chilessä ja jos se vaikka tarkottaa kirjottaa "hahaha:D" nii se kirjottaa "jajaja:D". Tota piti ensin ihmetellä, et mitä toi nyt oikein tarkottaa mut sit tajusin, et espanjan kielessähän j lausutaan h:na.
Toinen asia minkä Trinen kirjotuksessa huomaa on se, että se tunkee sinne sekaan myös välillä tanskaa ja siitähä se riemu kans vasta repee! Välillä huomaa ihan selvästi, et se kirjottaa puoliks englanniks ja puoliks tanskaks, esim. eilen "and" sanan se kirjottaa aina sanalla "og". Mut ei siinä mitään, kyllä me silti ymmärretään toisiamme ja ei se munkaan englanti oo varmasti mitään kovin kaunista luettavaa.. :D

Sit siihen hostvanhempien sähköpostiin. Mä ite kirjotin niille eilen ensin, koska halusin tietää, että onko niille selvinny jottain uutta, tietääkö ne mun tulevaa koulua tai mitään muutakaan. Tanskan YFU kuulema hoitaa sitä kouluasiaa koko ajan mut vielä ei oo ainakaan selvinny, et mihin kouluun mä meen. Ne kuitenki sanovat, että ne toivoo mun menevän Århusiin kouluun, niinkun menee Trinenkin, ja mä pääsen kulkemaan sinne bussilla. Tästä asiasta mä oon tosi helpottunu, koska tanskalaisethan pyöräilee tosi paljon ja mua pelotti, et ne laittaa mut pyörällä kouluun, vaikka Århusiin on joku 16 kilometriä matkaa niitten luota!
Ne kans kerto, et ne ei oo nyt kerenny kirjotella nii paljoo, koska niillä on muutenki kiireitä ja sit ne on ruennu tekemään uutta kylpyhuonetta!
" In the moment we are a very busy family, we are making a new bathroom to all the girls there will be in our house for the next year. "
Ei saakeli oikeesti, onhan meitä tietty neljä tyttöö siellä (minä, Trine, sijaislapset 10 ja 8 v) mut silti, eihän niitten nyt uutta kylppäriä sentään ois tarvinnu rueta tekemän.. :D

Tällästä tällä kertaa, muutenki on tosi hyvä fiilis nyt, koska kaikki kokeet on ohi (paitsi psykologian koe pitää tehä vielä netissä) ja perjantaina on enää kokeiden palautukset, jonka jälken alkaa kesäloma ja tää tyttö suuntaa ensimmäisenä Kuopioon kavereitten luokse 8)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti