sunnuntai 17. toukokuuta 2009

Nyt on sit eka leiri takana

Ja mitä leiristä jäi jäljelle? - Joka paikka kipeenä ja hirvee väsymys. Oliko sen arvosta? - Kyllä oli!

Eli siis sama suomeks; oli hauskaa. Mä menin sinne leiripaikalle lauantaina jo yheltätoista äitin ja iskän kyydillä, istuskelin siellä ja tutkin jotain lappuja, mitkä ne anto ku ilmottauduin sinne ja oottelin, et sinne rupee tulemaan ihmisiä. Siinä vaiheessa kyllä oli vähä sellanen olo, et miks hitossa mä oon täällä ja jos tää on tällästä nii miks mä lähen minnekkään vaihtoon. Noin vartin päästä sinne kuitenki tuli Helsingin bussit ja sit päästiin syömään, syömisen jälkeen tuli myös Tampereen bussit ja sit oliki jo ekat ohjelmat tiedossa. Eka istuttiin jossain salissa ja oli sellanen tervetulo homma siellä, kiva ku esittäytydyttiin nii piti aina maittan nousta ylös, ihanaa ku olin ainut Tanskaan lähtijä.. :D Mut joo, siellä ei tapahtunu ihmeellisempiä, sen jälkeen oli vielä toinen luento heti perään, tais olla Eurooppalaisten ja Lattarimaiden kesken, jos oikein vielä muistan..

Siinä vaiheessa osa porukkaa ei ollu saanu huoneita mut sit ekan tauon jälkeen me ne vihdoinki saatiin ja vaikka se paikka oliki vähä kauempana muista, nii kyllä se oli odottamisen arvosta; se oli iso mökki, jossa oli kaks kerrosta, oma suihku ja sauna, kolme makuuhuonetta, muutenki ihan törkeen hieno. Meitä oli aluks siellä vaan kolme ja ilmeisesti meijät oli tarkotuksella yhteen laitettu, koska yks meistä lähti Norjaan, toinen Ruotsiin ja mä Tanskaan, eli just me Pohjoismaihin lähtijät. Sit myöhemmin sinne vielä majottu kans kaks USA-vaihtaria + kaks entistä vaihtaria/ohjaajaa, mut tilaa oli silti tosi paljo!

Ilta jatku samalla tavalla, oli luentoja ja taukoja, syömistä ja hauskon pitämistä, sai nauraa tosi paljo koko ajan, välillä mä nauroin melkein vedet silmissä niitten entisten vaihtareitten jutuille, en mä tiiä oliko ne loppujen lopuks ees nii hauskoja mut ne osas kertoo ne nii hauskasti et niille ois nauranu, vaikka ne ois kertonut esim. vaan ikkunoiden pesemisestä.. :'D

Illan kohokohta oli Amazing Race kilpailu. Meijät jaettiin viiteen joukkueeseen ja jokaselle joukkueelle piti keksiä nimi; Me oltiin Puskutraktorit, en ees tiiä, et miks ihmeessä, joku sitä vaan ehotti.. Meillä sit oli kaikenlaisia tehtäviä, muistaakseni viis eri pistettä. Oli kaikkee hauskaa, kuten puujaloilla kävelyä ja tikan heittoo jalkojen välistä, oli aiika mielenkiintosta. Hyvin me tosin pärjättiin, loppujen lopuks oltiin kolmannet! Sit meillä oli ihan paras kannustushuuto, saatiin esittää se tosi monta kertaa, ku aina ne ohjaajat sano toisilleen, et näillä on nii hyvä kannustushuuto, kuulisittepa sen ja sithän se tietty piti esittää :D

Sit vielä oli tietty erikseen iltaohjelman aikana ja meijän viihtyvyydestä vastas kaks bändiä, laulettiin ja tanssittiin kaikki ihan hulluna + hypittiin ja pompittiin nii et se lattia täris ihan kiitettävästi.. :'D Tosta onki sit nyt muistona kipeet jalat ja kädet mut oli seki sen arvosta, koska oli oikeesti mukavaa, vaikka meitä oli sellaset 150 tulevaa vaihtaria + 40 ohjaajaa samassa huoneessa nii oli aika tiivis tunnelma...

Ilta jatku Euroviisuja kattomalla (hyvä ku Norja voitti!!) ja niitten esitysten jälkeen mä ja yks, joka oli mun kanssa samassa huoneessa, lähettiin jo mökille, ku väsytti nii kauheena. Kello oli sillon jotain kakstoista ja kunnes selvittiin nukkumaan nii kello oli jo jotain yks. Oltiin sit tosiaan nukkumaan rupeemassa ja mä olin jo melkein nukahtanu nii sit rupes kuulumaan ihan törkee tuuttaus ja siinä ois kyllä kuollukki heränny.. Mentiin sit alakertaan kyselemään niiltä USA -vaihtareilta, et mikä hitto se on ja sit tuli sellanen ahaa - elämys, et ei saatana, se on palohälytys. Ei siinä mitään, sit mentiin pihalle, jonne tuli myös muista mökeistä ihmisiä ja kokoonnuttiin sellaselle paikalle, minne piti kokoontua, jos tulee hälytys. Meni ehkä joku 5 minuuttia nii sinne tuli vissiin pelastuslaitokselta joku autolla, seuraavaks tuli paloauto ja siellä ne sit selvitteli, mitä tapahtu.. Kello tosiaan yli yks yöllä, oltiin kaikki yöpuvut päällä, joku oli tullu just suihkustaki ja kaikki oli ihan unisia, voin sanoo, et kyllä ärsytti sillon, ei oikein tienny, et oisko pitäny itkee vai nauraa. Sit myöhemmin selvis, et se oli väärä hälytys ja saatiin mennä takas nukkumaan. Ei oikein saanu unta sen jälkeen, mä vaan koko ajan ootin, et se soi uudestaan ja olin koko ajan valmiina hyppäämään uudestaan ylös siitä sängystä.. :D

Tää päivä oli aika samanlainen, luentoja ja sellasta ohjelmaa, ja hirmu pitkän kuvaussession jälkeen muut lähti busseilla Tampereelle ja mä lähin äitin ja iskän kyydillä kotiin. Oli kivaa, tolla porukalla nähään sit uudestaan vaihtovuoden jälkeen samassa paikassa kotiinpaluuleirillä 8)

1 kommentti:

  1. jenni!! selasin ihan autuaan tietämättömänä demii jotai blogikeskusteluu ja sit sinä olit siellä!<33 jeij nyt laitan kyl kirjanmerkkeihin blogis!:) oho meinasin lähettää tän anonyyminä mut oon kaimas ihquu!

    VastaaPoista